روش صحیح تمرین با کیسه بوکس

7تکنیک جلوگیری از آسیب دیدگی در هنگام تمرین با کیسه بوکس – چگونه با کیسه بوکس تمرین کنیم؟

روش صحیح تمرین با کیسه بوکس

روش های جلوگیری از آسیب دیدگی در تمرین با کیسه بوکس

قطعا کیسه بوکس یکی از تمرینات اصلی و همیشگی برای بوکسورها بوده و هست ولی باید بپذیریم که در صورت رعایت نکردن چند نکته ، بیشترین آسیب های بدنی رو از همین وسیله خواهیم دید.

فهرست مطالب

۱- از کیسه بوکس مناسب استفاده کنید

کیسه بوکس های متنوعی در بازار وجود دارد. قطعا بعضی از آنها غیر استاندارد هستند و اصلی ترین دلیل آسیب دیدن بوکسورها غیر استاندارد بودن کیسه بوکس هایی است که از آنها استفاده میکنند. به طور مثال بعضی از کیسه بوکس ها مثل سنگ سفت و محکم هستند و مشتی که به کیسه میزنید با مشتی که به دیوار میزنید هیچ فرقی ندارد و همین امر باعث ایجاد ناراحتی هایی در مچ دست و شانه های شما می شود. این مورد به علت های متفاوتی ممکن است به وجود آمده باشد.

ممکن است کیسه زیادی پر شده باشد و یا موادی که در کیسه ریخته اند بسیار سفت باشد. یا ممکن است وزن کیسه بیش از حد نیاز باشد . از طرفی ممکن است کیسه سبکتر از حد نیاز باشد و با مشت هایی که میزنید به طرف عقب پرت شود. این کیسه نیز مناسب نیست. همچنین ارتفاع کیسه نیز اهمیت دارد, اکثر کیسه ها قسمت بالایی آنها سبکتر از قسمت پایینی می باشد و

اگر ارتفاع کیسه برای شما مناسب نباشد، چون شما باید کمی بالاتر از صورت خود را مشت بزنید ممکن است به قسمت بالایی کیسه ضربه بزنید و آسیب ببینید.

روش صحیح تمرین با کیسه بوکس
روش صحیح تمرین با کیسه بوکس
2- استفاده از باند بوکس

بستن باند بوکس نه تنها برای فایتر های حرفه ای در مسابقات یک امر ضروری است ، بلکه حتی برای فایترهای مبتدی و برای تمرین نیز ضروری می باشد. توصیه میکنیم هیچ گاه بدون داشتن باند بوکس ، ضربه نزنید . چه این ضربه در مبارزه ای تمرینی به حریفتان باشد ، چه حتی ضربه ای به کیسه بوکس. باند بوکس به خاطر بسته شدن دور مچ و انگشتان شما محافظت کاملی از دست شما خواهد داشت و اگر ضربه ای اشتباه بزنید ، از برگشتن مچ شما یا انگشتان و آسیب های جدی کاملا جلوگیری میکند.

| نوشته
روش صحیح تمرین با کیسه بوکس
۳- ضربه زدن با تکنیک درست

ضربه زدن به کیسه بوکس دارای قواعد و قوانینی است که رعایت آنها هم باعث قدرت و سرعت بیشتر ضربات میشود و هم از آسیب های احتمالی جلوگیری میکند. قطعا اگر یک ضربه اصولی و با تکنیک درست زده شود آسیب احتمالی که به خود شما وارد میشود بسیار کمتر خواهد بود نسبت به زمانی که مشتی غیر اصولی میزنید. 

تکنیک های بوکس سالها توسط ورزشکاران مختلف تست شده و این قوانین و اصول با تفکر درست شده پس پیشنهاد میشود قبل از کار سنگین با کیسه ابتدا جلوی آیینه تکینک ها و ضربات مختلف را تمرین کنید و بعد از آمادگی کامل کیسه بوکس بزنید.

| نوشته
روش صحیح تمرین با کیسه بوکس
۴- از دستکش مناسب استفاده کنید

دستکش ها نیز یکی از عواملی هستند که باعث میشوند آسیب نبینید. در بازار دستکش های متفاوتی وجود دارد. حتما قبل از خرید دستکش به چند نکته در مورد آنها توجه کنید. اولین نکته این است که سایز دستکش با سایز دست شما برابر باشد. تقریبا دستکش ها از سایز ۸ تا ۱۶ وجود دارند. به طور مثال اگر شما نوجوان هستید باید از دستکش کوچکتر استفاده کنید و اگر دستهای بزرگی دارید نباید از دستکش کوچک استفاده کنید تا دست شما آسیب نبیند.

 علاوه بر سایز دستکش ، جنس دستکش نیز مهم است. الیافی که در قسمت جلویی دستکش استفاده میشود و ضربه را می گیرد نباید خیلی سفید و یا خیلی نرم باشد . همچنین دست شما در دستکش باید علاوه بر اینکه احساس راحتی داشته باشد ، نباید آنقدر شل باشد که دستکش از دست شما خارج شود.

روش صحیح تمرین با کیسه بوکس
روش صحیح تمرین با کیسه بوکس
۵- قدرت مشت خود را کنترل کنید

بعضی از افراد زمانی که میخواهند کیسه بزنند ، از تمام قدرت خودشان استفاده میکنند و به قول معروف فقط مشت های خودشان را به سمت کیسه پرت میکنند و معروف میخواهند با یک ضربه کیسه بوکس را از پا در بیاورند!. بعضی دیگر نیز فقط سرعت را چاشنی کار قرار می دهند و فقط به لمس کردن دستکش با کیسه اکتفا میکنند.

 باید تعادل را میان قدرت و سرعت در هنگام کیسه زدن برقرار کرد. به هیچ وجه مشت خود را به سمت کیسه پرت نکنید چون ممکن است نتوانید قدرت مشت را کنترل کنید و مشت شما با حالت مناسب به کیسه برخورد نکند و آسیب های جدی از ناحیه مچ ، آرنج یا شانه ببینید.

روش صحیح تمرین با کیسه بوکس
روش صحیح تمرین با کیسه بوکس
۶- تمرینات کششی انجام دهید

میتوان گفت دست های یک مبارز مهمترین جزء بدن او است. شما برای آسیب ندیدن احتیاج به عضلاتی آماده و بیدار دارید. پس حتما قبل از کیسه زدن عضلات دست و شانه خود را بکشید و تمرینات کششی مخصوص این عضلات را انجام دهید. سپس کمی عضلات را گرم کنید تا عضلات شما به اصطلاح بیدار شوند و با آمادگی کامل کیسه بزنید. این کار را با حوصله انجام دهید و این کار را جزئی از تمرین اصلی بدانید و برای آن وقت کافی قرار دهید.

روش صحیح تمرین با کیسه بوکس
روش صحیح تمرین با کیسه بوکس
7- به بدنتان اجازه تجدید قوا بدهید

برای یک ورزشکار استراحت کردن به اندازه تمرین کردن اهمیت دارد. شما باید اجازه بدهید تا بدنتان تجدید قوا کند و نیروی از دست رفته خودش را در تمرین ها به دست بیاورد. این استراحت هم از نظر ذهنی و هم از نظر جسمی است و تاثیر به سزایی در کارایی بدن شما در تمرین بعدی دارد. اگر احساس ناراحتی در قسمت شانه یا دست خود دارید بهتر است اجازه دهید تا این درد تسکین پیدا کند و با چند روزی استراحت ، عضو آسیب دیده به حالت عادی بازگردد. 

اگر شما با عضوی که آسیب دیده است به تمرین بپردازید شک نکنید که ناراحتی عضو بیشتر میشود و منجر به آسیب های جبران ناپذیری میشود. به هیچ وجه این حس در شما ایجاد نشود که یک روز تمرین را از دست دادید و از رقبا عقب افتادید. همانطور که گفتیم استراحت نیمی از تمرین شما است و شما باید این کار را به خوبی یاد بگیرید.

روش صحیح تمرین با کیسه بوکس
روش صحیح تمرین با کیسه بوکس
از 1 تا 5 امتیاز دهید!
(آراء: 24 میانگین: 4.1)
این صفحه را برای دیگران بفرست :

دیدگاهتان را ثبت کنید!

guest
1 پیام
بازخورد داخلی
نمایش همه ی دیدگاه ها

تغییر زبان فوروارییرز

دسته بندی کلی