همه چیز درباره امیر علی اکبری

امیرعلی اکبری – بیوگرافی amir aliakbari-بیوگرافی کامل مبارز قدرتمند کشورمان امیر علی اکبری 

امیرعلی اکبری

Amir Aliakbari

نام: امیر علی اکبری

فایتر ایرانی (تولد ۲۰ آذر ۱۳۶۶، جمال آباد، آذربایجان شرقی-ایران

به انگلیسی:Amir Aliakbari

لقب:King Amir Aliakbari

امیر علی اکبری -وقتی در کشورمان صحبت از ورزش ام ام ای و فایتر های این ورزش میشود امکان ندارد ذهنمان به سراغ امیر علی اکبری , فایتر موفق کشورمان نرود,به جرات می توان گفت امیر علی اکبری موفقترین و مشهورترین فایتر ایرانی محسوب میشود و از جایگاه بالای در میان طرفداران این ورزش در کشورمان برخوردار است.

برای تماشای مبارزات امیر علی اکبری : کلیک کنید

فهرست مطالب

ورود امیرعلی اکبری به کشتی (آزاد-فرنگی)
امیر علی اکبری

امیر علی اکبری در این باره میگوید :در دوران کودکی چند دوست بودیم که در زمین های چمن با یکدیگر کشتی می گرفتیم اما بعد از مدتی یک باشگاه سمت محله ما باز شد که آقای عباسی و رضایی مربیان آن بودند.

بعد از باز شدن این باشگاه من در سن 11 سالگی کشتی آزاد را شروع کردم و بعد از سه سال تمرین کردن در کشتی آزاد، به دلیل علاقه و فرم بدنی ام به کشتی فرنگی رفتم و پیش آقایان ناصر نوربخش و بهروز حضرتی پور استارت کشتی فرنگی را زدم

 تا اینکه در سال 1386 در مسابقات انتخابی تیم ملی جوانان توانستم قهرمان شوم و در نخستین مسابقه خارجی ام در وزن 84 کیلوگرم قهرمان مسابقات جام جلفکیان ارمنستان شدم، همچنین در مسابقات کشتی جوانان جهان هم به قهرمانی رسیدم.

دوپینگ و محرم شدن از کشتی
امیر علی اکبری

امیر علی اکبری در سال 1390 به دلیل استفاده از مواد نیروزا از سوی اتحادیه جهانی کشتی دو سال محروم شد و بعد از سپری کردن دو سال محرومیت در سال 2013 باز هم خودش را آمادگی کامل رساند و با قهرمان شدن در مسابقات انتخابی تیم ملی مسافر مسابقات جهانی در سنگین وزن شد،

 امیر علی اکبری در مسابقات کشتی فرنگی جهانی سال 2013 مجارستان هم توانست قهرمان شود اما باز هم فیلا اعلام کرد که در نمونه خون امیر علی اکبری ماده ممنوعه دیده شده و به همین خاطر فیلا امیر علی اکبری را بصورت مادام العمر از حضور در تمامی مسابقات ورزش کشتی محروم کرد.

امیر علی اکبری در این باره گفت:حاضرم قسم بخورم که این حرف و حدیث ها همگی شایعه است و اتحادیه جهانی کشتی برای من پاپوش درست کرده، آنها نمی خواهند ببینند که بعد از سال ها یک نفر از کشور ایران در سنگین وزن کشتی دنیا قهرمان می شود.

ورود به دنیای ام ام ای
امیر علی اکبری
امیر علی اکبری

تقریبا یک سالی پس از محرومیت از رشته کشتی از امیر علی اکبری (قهرمان جهان و آسیا) خبری نبود تا اینکه در صفحات مجازی خودش شرکت اعلام کرد که در ورزش هنرهای رزمی ترکیبی (MMA/Mixed Martial Arts) می خواهد شرکت کند.

امیر علی اکبری در این باره گفت:از مدت ها قبل با این رشته ورزشی آشنایی داشتم ، تقریبا پس از 10 روز که کشتی را کنار گذاشتم به سوی رشته های ورزشی رزمی رفتم.

  پس از چند روز از شرکتی از دبی برای من دعوتنامه آمد برای حضور در مسابقات MMA , در آن شرکت کشتی گیرانی حضور داشتند که من را به خوبی می شناختند، آنها درخواست ارسال دعوتنامه به من را بدون اینکه بدانند خودم هم ورزش رزمی را شروع کرده ام داده بودند.

امیر علی اکبری در ادامه گفت:اگر همین حالا هم بیایند و به من بگویند که به ورزش کشتی برگرد و دوباره کشتی بگیر، هرگز به ورزش کشتی برنمیگردم، من به این معتقد هستم که هر انسان رساله ای دارد و رسالهٔ من هم در رشته MMA است. 

از مدتی بعد امیر علی اکبری مبارزات خود را شروع کرد که همه مبارزات امیر علی اکبری با پیروزی پشت سر گذاشته شد، از رکوردهای جالب و فوق العاده امیر علی اکبری می توان به پیروزی مقابل حریفانش در تایم 17 ثانیه و 30 ثانیه اشاره کرد.

درآمد امیر علی اکبری از ام ام ای
| نوشته

امیر علی اکبری قهرمان با اخلاق ورزش mma  در رابطه با کسب مقام نایب قهرمانی اش در مسابقات mma اینگونه گفت:برای چند دقیقه مبارزه کردن در رشته ورزشی mma به اندازه پاداش طلای المپیک در کشور ایران پول دریافت کردم

 و این واقعا منصفانه نیست که در ایران فردی برای المپیک 4 سال شبانه روز زحمت بکشد و در آخر پاداش کمی دریافت کند.

بازگشت به تشک کشتی؟
| نوشته

امیر علی اکبری:اگر شرایطم فراهم شود و بگویند که بیا و کشتی بگیر، این کار را نمی کنم و دیگر قصد ندارم که در ورزش کشتی فعالیت کنم.

صحبت های امیر علی اکبری در صدا و سیما
امیر علی اکبری

امیر علی اکبری صحبت هایی در رابطه با زندگی شخصی اش انجام داد :من در سال 1366 در یکی از روستاهای سراب به نام جمال آباد در استان تبریز متولد شدم، نزدیک به شش سال در آنجا بودیم و در کنار پدرم مشغول کار کشاورزی و دامداری بودم و پس از مدتی به استان تهران آمدیم.

امیر علی اکبری از برادران و خانواده اش گفت که در کنار هم به سختی کار می کردند و پس از مدتی متوجه این شد که نسبت به همسن هایش قدرتمند تر است بنابراین برادرش تصمیم گرفت امیر علی اکبری را در زمینه ورزش حمایت کرد و رشته کشتی را ادامه دهد.

امیر علی اکبری

قهرمان گذشته کشتی جهان ادامه داد:زیر نظر پهلوان غلامرضا رضایی تمرین می کردم و به دلیل گفتن او رشته کشتی فرنگی را انتخاب کردم، و راه ادامه پیدا کرد تا این که توانستم در مسابقات کشتی قهرمان آسیا و قهرمانی جهان در رده سنی بزرگسالان شدم، منتها وضع مالی ام در آن زمان تغییری هم نکرده بود حتی برای رفتن به سالن تمرین کشتی با موتور می رفتم و می آمدم.

امیر علی اکبری با اشاره به قهرمان شدن خود در رده سنی بزرگسالان و رقابت نزدیک با کشتی گیر بابک قربانی گفت:بعد از مدتی قهرمان بزرگسالان کشتی آسیا و قهرمان جهان کشتی فرنگی شدم، ولی باز هم وضع مالی ام مناسب نبود و هنوز تغییری نکرده بود.

البته این را هم بگویم که در آن سال ها با کشتی گیر بابک قربانی رقیب و رفیق بودیم و هر دویمان تمام حریفان را با ضربه فنی شکست می دادیم.

نزدیک بودن کشتی ما سبب شد که مدیران کشتی فرنگی برای انتخابی ما را در برابر هم قرار دادند تا یک نفر از ما به مسابقات برود منتها این رقابت سبب شد هر دو ما از مواد نیرو زا استفاده کنیم و در آخر هم باعث شد که تست دوپینگ مان مثبت در بیاید و زمانی که از من و قربانی تست گرفتند جواب آزمایش هر دو ما مثبت بود و محروم شدیم.

| نوشته

امیر علی اکبری گفت:دشوار ترین دوران را در دوسالی که محروم بودم سپری کردم و قبل از اینکه دو سال تمام شود به خاطر شرایط مالی یک پیشنهاد بسیار عالی از کشور ارمنستان به من دادند 

و حتی قرار بود ملیت را تغییر بدهم و برای آن کشور کشتی بگیرم و از آنجایی که پول وسوسه ام کرده بود به کشور ارمنستان رفتم و چهار ماه در ارمنستان بودم. 

امیر علی اکبری قهرمان جهان ادامه داد:من مدام در کشتی حمله می کردم و یک جا نمی ایستادم منتها زمانی که در ارمنستان بودم، کار برایم دشوار بود که برای پول کشتی بگیرم

من آدمی نبودم که بخواهم برای پول کشتی بگیرم حتی فکر می کردم که درصورتیکه قهرمان شدم چگونه با پرچم ارمنستان دور افتخار بزنم که آقای چمن گلی به من زنگ زد و گفت دوست داری برگردی به کشور ایران گفتم خیلی، من دارم اینجا میترکم که آقای چمن گلی گفت:

بیا تو بیشتر سختی راه را گذرانده ای، برگردد چنانچه مدال سنگین وزن مسابقات کشتی قهرمانی جهان را بگیری زندگیت را از این رو به آن رو می کند.

امیر علی اکبری

اگر در کشور ارمنستان مدال مسابقات المپیک می گرفتم با دلار چهار هزار تومن آن سال چهار میلیارد به من می دادند،

 منتها من به کشور ایران برگشتم انتخابی برای کشتی گیران برگزار کردند که به مسابقات المپیک دانشجویان رفتیم و بعد از چند برد مقابل کشتی گیران به رضا کایالپ (قهرمان جهان و المپیک) 3_ 2 باختم.

امیر علی اکبری در برگشت به ایران در تیم دانشجویان مسابقات کشتی را شروع کرد و توانست نایب قهرمان مسابقات کشتی دانشجویان دنیا شود. سپس وارد مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان شد و با کشتی هایی که گرفت عضو اصلی تیم ملی در سنگین وزن شد.

در مسابقات کشتی فرنگی جهانی سال 2013 با سه ضربه فنی به فینال رسید و در فینال 4 بر 1 کالایا را مغلوب کرد و قهرمان سنگین وزن جهان شد که تا آن زمان مدت ها بود ایران در این وزن مدال طلا نداشت.

داستان سربند"یا حیدر کرار"
امیر علی اکبری

در آخر امیر علی اکبری در رابطه با بستن پیشانی بند یا حیدر کرار برای حضور در مسابقات ام ام ای گفت :

من از دوران کودکی عاشق امیر المومنین هستم خدا از من نگذرد که فکر کنیدمن به خاطر شو این کار را می کنم در صورتی که من از روزی که این ورزش را شروع کردم گفتم یامولا خودت منو کمک کن!!

و من تا وقتی که زنده هستم پرچم ات را به دوش می کشم و خداروشکر این نوکری اهل بیت (ع) به من کادو داده شده است!! .فقط توکل به خدا و امیر المومنین من را نجات داد و به موفقیت رساند!.

ورود امیرعلی اکبری به کشتی (آزاد-فرنگی)
امیر علی اکبری
مسابقات کشتی قهرمانی جهانی
  • برنز مسابقات جهانی 2009 هرنینگ در وزن 96 کیلوگرم
  • طلا مسابقات قهرمانی جهان 2010 مسکو  در وزن96 کیلوگرم
  • طلا مسابقات قهرمانی جهان 2013 بوداپست در وزن 120 کیلوگرم
مسابقات کشتی قهرمانی آسیا
  • طلا مسابقات قهرمانی آسیا 2009 پاتایا در وزن 96 کیلوگرم
مسابقات جهانی MMA
  • نقره مسابقات 2016 ریزین 120 کیلوگرم
ورود امیرعلی اکبری به سازمان وان چمپونشیپ (One Championship)
امیر علی اکبری

امیر علی اکبری پس از فسخ قراردادش با بزرگترین سازمان برگزار کننده مبارزات رزمی ترکیبی یعنی , UFC به سراغ دیگر سازمان پرطرفدار این ورزش رفت, وان چمیونشیپ (One Championship) که پرچم دار این ورزش در آسیاست بعد از یو اف سی (UFC #1) و بلاتور (Bellator #2) سومین سازمان پرطرفدار برگزار کننده مبارزات ام ام ای در جهان است, امیر علی اکبری در روز دوشنبه 13 مرداد ماه 99 بطور رسمی در پیج اینستاگرامش شروع همکاری خود را با این سازمان سنگاپوری اعلام کرد.

رکورد  ام ام ای امیر علی اکبری:  1باخت-10برد(7ناک اوت) از 11 بازی

این صفحه توسط 4warriors.ir بروزرسانی میشود.

از 1 تا 5 امتیاز دهید!
(آراء: 8 میانگین: 4.3)
این صفحه را برای دیگران بفرست :

دیدگاهتان را ثبت کنید!

guest
1 پیام
بازخورد داخلی
نمایش همه ی دیدگاه ها

تغییر زبان فوروارییرز

دسته بندی کلی