همه چیز درباره حبیب نورماگومدوف

Khabib Nurmagomedov -بیوگرافی کامل مبارز شکست ناپذیر روسی , قهرمان بدون شکست یو اف سی

حبیب نورماگومدوف

Khabib Nurmagomedov

نام:حبیب نورماگومدوف

نام کامل:حبیب عبدالمنافویچ نورماگومدوف

به انگلیسی:Khabib Nurmagomedov

به روسی:Хабиб Абдулманапович Нурмагомедов

زاده ۲۰ سپتامبر ۱۹۸۸ در داغستان(روسیه)

لقب: عقاب-The Egale

•توجه: برای مشاهده جدیدترین اخبار مرتبط با حبیب نورماگومدوف اینجا کلیک کنید

حبیب نورماگومدوف مبارز شکست ناپذیر و قهرمان سبک‌وزن سازمان یواف‌سی است. او از مسلمانان داغستان روسیه و اولین مسلمانِ قهرمان مسابقات یواف‌سی است که از وی به‌ عنوان مبارز شکست ناپذیر یاد می‌شود.

نورماگومدوف در ۷ اکتبر ۲۰۱۸ با پیروزی در مقابل بزرگترین ستاره ام ام ای دنیا, کانر مک گرگور توانست از عنوان قهرمانی خود دفاع کند و به شهرت برسد چرا که قبل از مبارزه با ستاره ایرلندی با اینکه عنوان شکست ناپذیری را یدک می کشید اما کمتر کسی او را میشناخت,

 او مک گرگور را بطور زیرکانه ای شکست داد و به پردرآمدترین ورزشکار 2 سال اخیر روسیه تبدیل شد.

فهرست مطالب

سبک مبارزه حبیب نورماگومدوف
حبیب نورماگومدوف

حبیب نورماگومدوف از دوران کودکی ابتدا کشتی را فراگرفت و سپس شروع به فعالیت در سامبو و جودو کرد. وی در 9سالگی با یک بچه خرس کشتی گرفت!

او دارای کمربند مشکی در جودو است، دو بار قهرمان مسابقات سامبو قهرمانی جهان شده‌است و برخی دوره‌های آموزش حرفه‌ای جوجیتسو برزیلی را تجربه کرده‌است. 

نورماگومدوف پس از پیوستن به سازمان یواف‌سی، در تابستان ۲۰۱۲ تمرینات کیک بوکسینگ خود را هم زیر نظر خاویر مندز در آکادمی کیک بوکسینگ آمریکا آغاز کرد و در این رشته مهارت پیدا کرد.

مبارزات حبیب نورماگومدوف متکی بر کشتی آزاد و تلفیقی از مهارت‌هایش در فنون سامبو، جودو و کیک بوکس است. او یکی از بهترین مبارزان جهان در گراپلینگ و مبارزه بر روی زمین است و در حین مبارزه بیشتر حریفانش را در حالت کلینچ و گراپلینگ شکست داده‌است. 

او همچنین در تسلیم کردن حریفان نیز مهارت و توانایی خاصی دارد و در ۱۰ مبارزه حریفان خود را با فنون مختلف تسلیم کرده‌است.

مبارزات مهم حبیب نورماگومدوف
مبارزه با ادسون باربوزا
حبیب نورماگومدوف
حبیب نورماگومدوف

نورماگومدوف در رویداد یواف‌سی ۲۱۹ در مقابل اِدسون باربوزا، فایتر سرشناس برزیلی قرار گرفت که در یک مبارزه یک‌طرفه، موفق شد با رأی متحد داوران پیروز شود و بیست‌وپنجمین مبارزه بدون شکست خود را در دنیای ام‌ام‌ای به ثبت برساند. حبیب با این پیروزی به‌عنوان مدعی اصلی کسب کمربند قهرمانی سبک‌وزن شناخته شد.

مبارزه با کانر مک گرگور
حبیب نورماگومدوف
حبیب نورماگومدوف

پس از اعلام رسمی مسابقه میان حبیب نورماگومدوف و کانر مک‌گرگور در رویداد یواف‌سی ۲۲۹، دعوا و جنجال زیادی میان طرفین به‌وجود آمده بود.

حبیب و تیمش قبل از مسابقه با دوست صمیمی کانر مک گرگور یعنی آرتم لوبف روسی-ایرلندی مشاجره ای داشتند طوری که حبیب و تیمش به دور لوبف جمع شدند و حبیب سر لوبف را گرفت و به پشت گردن او ضربه زد , این فیلم پخش شد

و کانر مک گرگور بلافاصله به همراه تعدادی از دوستانه خودش به اتوبوسی که حبیب و تعدادی از فایتر های یو اف سی و پسر عموی حبیب  در آن حضور داشتند حمله کرد مک گرگور چندین بار به شیشه های اتوبوس مشت زد و حبیب را صدا زد تا پایین بیاید,

اما حبیب پیاده نشد و مک گرگور با جسمی آهنین  شیشه‌های اتوبوس را شکست، در این اتفاق چندنفر از ورزشکاران یواف‌سی مصدوم شدند. مک‌گرگور پس از این حادثه دستگیر و در دادگاه محکوم  و مجبور به پرداخت جریمه 500,000 دلاری شد.

در ۷ اکتبر ۲۰۱۸ پس از کنفرانس مطبوعاتی که صحنهٔ حملهٔ لفظی مک‌گرگور به حبیب نورماگومدوف بود، و برگزاری مراسم یواف‌سی ۲۲۹، سرانجام در یکی از پربیننده‌ترین رویدادهای ورزشی جهان و همچنین یکی از مهم‌ترین مسابقات تاریخ ورزش‌های رزمی آن‌دو به مصاف هم رفتند. 

نورماگومدوف در راند چهارم موفق شد با حالت خفه‌کردن در وضعیت سابمیشن (Neck Crank) مک‌گرگور را تسلیم کرده و برندهٔ این مبارزه شود.

| نوشته
حبیب نورماگومدوف

نورماگومدوف پس از اتمام مبارزه در اقدامی جنجال‌برانگیز و بگفته برخی احمقانه با پریدن به بیرون از قفسِ مبارزه، به مربی جوجیتسو مک‌گرگور,دیلان دنیس, حمله کرد و با او درگیر شد. در همین‌حال مک‌گرگور در داخل قفس هم‌تیمی های حبیب را کتک زد 

اما چندنفر از دوستان نورماگومدوف نیز از آشوب به وجود آمده سوءاستفاده کرده و با ضربات مشت مک‌گرگور را مورد ضرب و شتم قرار دهند که یکی از آنها به نام زبیرا توخوگوف به درون قفس آمده و ضربات مشتی را از پشت به کانر وارد نمود که باعث محرومیت وی از مبارزه شد. 

دانا وایت رئیس سازمان یواف‌سی اظهار کرد که سه‌نفر از اعضای تیم نورماگومدوف دستگیرشده‌اند.کمیسیون ورزشی نوادا نیز اعلام کرد موضوع را بررسی کرده و نورماگومدوف را جریمهٔ نقدی و تا مدتی محروم خواهد کرد. 

نورماگومدوف در نشست خبری ساعاتی پس از مسابقه، ضمن ابراز عذرخواهی، دلیل درگیری وی در خارج از قفس مبارزه را توهین‌های صورت‌گرفته به اعتقادات، کشور و پدرش بیان کرد.

برای بررسی آخرین مبارزات حبیب نورماگومدوف به همراه امتیازات در صفحه اختصاصی وی کلیک کنید

زندگی شخصی حبیب
| نوشته
حبیب نورماگومدوف

حبیب در ژوئن 2013 ازدواج کرد. حاصل ازدواج وی یک فرزند دختر متولد 2015 و یک فرزند پسر متولد 2017 است. در 31 آگوست 2019، پدر حبیب (عبدالمناپ نورماگومدوف) به رسانه های روسی اعلام كرد كه حبیب و همسرش منتظر فرزند سوم خود هستند.

حبیب یک مسلمان سُنی مذهب است. وی علاوه بر زبان روسی، به زبانهای انگلیسی، تُرکی و عربی نیز صحبت می کند. او معمولاً پیش از مبارزه و در زمان کنفرانس خبری، پاپاخ بر سر می گذارد.

پدر حبیب از مربیان برجسته بحساب می آید حبیب نیز چندید بار گفته که اگر پدرش نبود او هرگز به اینجا نی مرسید شاید هرگر وارد یواف سی نمی شد ,با اینحال پدر حبیب چندی پیش در اثر تاثیرات ویروس کرونا دار فانی را ودا گفت و

 حبیب که بشدت به پدرش وابسته بوده دچار مشکل شده اما اعلام کرده که طبق خواسته پدرش دو مبارزه دیگر انجام میدهد تا با پیروزی در آن دو مبارزه به رکورد 0-30 که پدرش خواسته بود برسدو اعلام کرده به ترتیب با جاستین گیجی و جی اس پی مبارزه خواهد کرد.

حبیب نورماگومدوف
حبیب نورماگومدوف
افتخارات و رکورد ها

هنرهای رزمی ترکیبی(ام ام ای)

UFC

  •  قهرمان سبک وزن یواف‌سی
    • دفاع از قهرمانی (۲ بار): با کانر مک‌گرگور و داستین پوریر
  • نمایش شب یواف‌سی (۲ بار): با ادسون باربوزا و داستین پوریر
  • بیشترین خاک کردن در یک مسابقه یو‌اف‌سی: ۲۱ خاک کردن در یواف‌سی ۱۶۰
  • بهترین مبارز یو اف سی, رنکینگ1# در P4P
  • تصاحب لقب GOAT– the Greatest Of All Time
  •  

جوایز جهانی ام‌ام‌ای

  • بهترین مبارز بین‌المللی سال: ۲۰۱۶

سامبو

  • قهرمان مبارزه جهانی سامبو ۲۰۰۹: Gold medal.svg مدال طلا وزن ۷۴− ک‌گ
  • قهرمان مبارزه جهانی سامبو ۲۰۱۰: Gold medal.svg مدال طلا وزن ۸۲− ک‌گ
  • قهرمان مبارزه سامبو روسیه: Gold medal.svg مدال طلا وزن ۷۴− ک‌گ

مبارزات تن به تن ARB

  •  قهرمان نبرد تن به تن اروپا

پانکراتین

  •  قهرمان پانکراتین اروپا
  •  قهرمان تورنمنت ۲۰۰۸ اتریوم کاپ

گراپلینگ

  •  قهرمان میان وزن NAGA ۲۰۱۲ جهان
بازنشستگی حبیب نورماگومدوف
حبیب نورماگومدوف
حبیب نورماگومدوف

حبیب نورماگومدوف یکی از بهترین مبارزان یواف‌سی است و همچنین بهترین رکورد را در میان رزمی‌کاران ترکیبی دارد. 

وی تاکنون 29مبارزه بدون شکست را پشت سر گذاشته‌است که طولانی‌ترین رکورد مبارزه بدون شکست در تاریخ دسته لایت ویت (Lightweight) مسابقات هنرهای رزمی ترکیبی است.

وی بعد از پیروزی در مقابل جاستین گیجی در رویداد UFC254 با ثبت رکورد 0-0-29 و 13 پیروزی در سازمان یو اف سی با چشمانی اشک آلود اعلام کرد که بازنشسته میشود و دیگر مبارزه میکند چرا که بگفته خودش نمیتواند بودن حضور پدرش مبارزه کند و به خانواده اش قول داده بود که این آخرین مبارزه اش باشد, نام او بعنوان بهترین مبارز سازمان یو اف سی در جدول پاوند فور پاوند(P4P) قرار گرفت که بگفته وی این رویای پدرش بوده که پسرش بهترین مبارز یو اف سی شود.

حبیب که از سهام داران سازمان برگزار کننده مبارازت ام ام ای GFC بود پس از بازنشسته شدن این سازمان را بطور کامل خریداری کرد و نام آن را از GFC به EFC مخفف (Eagle Fighting Championship) تغییر داد.

| نوشته
حبیب نورماگومدوف
حبیب نورماگومدوف
حبیب نورماگومدوف

رکورد ام ام ای حبیب نورماگومدوف:  0باخت-29برد(8ناک اوت) از29 بازی

این صفحه توسط  4warriors.ir بروزرسانی می شود.

حبیب عبدالمنافویچ نورماگومدوف

از 1 تا 5 امتیاز دهید!
(آراء: 10 میانگین: 4.3)
این صفحه را برای دیگران بفرست :

دیدگاهتان را ثبت کنید!

guest
2 پیام
بازخورد داخلی
نمایش همه ی دیدگاه ها

تغییر زبان فوروارییرز

دسته بندی کلی