چگونه مشت های قدرتمند و سنگین بزنیم؟

4 روش شگفت انگیر برای افزایش قدرت ضربات مشت – چگونه با یک ضربه حریفمان را ناک اوت کنیم؟

چگونه مشت های قدرتمند و سنگین بزنیم؟

آموزش وارد کردن ضربات مشت با قدرت حداکثری

دو عامل در مشت زدن بسیار اهمیت دارد, سرعت و قدرت, نمیتوان گفت که کدام یک از این دو عامل مهمتر است چون همانقدر که قدرت مهم است ، سرعت هم مهم است. افزایش قدرت مشت ها یکی از عواملی است که اکثر رزمی کاران مخصوصا رشته های بوکس و کیک بوکس بدنبال آن هستند. به یقین تمام کسانی که ورزش های مبارزه ای رو پیگیری میکنند و تمرین دارند حتما باید مشت های خودشان را قوی کنند و این کار جز با انجام تمرین های خاص صورت نمی گیرد.

فهرست مطالب

چگونه مشت های قدرتمند و سنگین بزنیم؟
چگونه مشت های قدرتمند و سنگین بزنیم؟

 روش های زیادی برای این کار وجود دارد و قطعا ورزشهایی که به قوی کردن عضلات دست کمک میکند به قوی تر شدن مشت زدن نیز کمک می کند و با یک دست ضعیف نمیتوان به خوبی مشت زد پس در ابتدا باید عضلات دست خود را قوی کنید. مچ دست یکی از قسمت هایی است که بیشترین آسیب را در این کار می بیند ، پس پیشنهاد میکنیم ابتدا تمرینات مچ را انجام دهید و کم کم ضربات خود را محکم تر کنید تا به خودتان آسیب وارد نکنید. 

همچنین نکته دیگری که در مورد آسیب ها باید بگوییم این است که هنگام مشت زدن دست خود را پرتاب نکنید و همیشه بر روی دست خود کنترل کامل را داشته باشید زیرا با پرتاپ کردن مشت ممکن است از ناحیه کتف یا آرنج دچار آسیب شدید شوید و درد در این ناحیه تا سالها با شما باشد و از ادامه مسیر باز بمانید.

سعی کردیم در این مقاله تمام راه حل های قوی کردن مشت را برای شما بازگو کنیم.

۱- گارد صحیح

اولین مرحله گرفتن گارد مناسب است. در ورزشهای مختلف گارد گرفتن شما فرق میکند پس اگر بوکسور هستید گارد صحیح بوکس را بگیرید ، اگر کاراته کار میکنید ، گارد کاراته و … . شاید این سوال در ذهنتان بیاید که گارد گرفتن چه ربطی به قدرت مشت دارد . اما این رو بدونید که از نکات کلیدی در قدرت مشت حالت مناسب بدن شما و نحوه ایستادن است که در واقع به این حالت ایستادن گارد مناسب می گویند.

 این گزینه در ورزشهای دیگر مثل شنا ، گلف و … نیز مشاهده میشود که برای مثال در ورزش گلف برای یک ضربه ساده باید بدن فرد در حالت مناسب قرار بگیره تا بتونه دقیق ترین و بهترین ضربه خودش رو بزنه .

 گارد صحیح علاوه بر اینکه در قدرت مشت شما موثر است ، در ضربه نخوردن از حریف و همچنین قدرت مشت بعدی شما تاثیر زیادی دارد. در مبارزات رزمی معمولا از ضربات ترکیبی استفاده میشود که پس از یک مشت باید مشت دیگری نیز بزنید.

 گارد مناسب شما میتواند سرعت و دقت مشت بعدی را نیز تضمین کند پس حواستان کامل به گارد صحیح باشد.

چگونه مشت های قدرتمند و سنگین بزنیم؟
چگونه مشت های قدرتمند و سنگین بزنیم؟
۲- قرار دادن پاها در بهترین حالت

قراردادن پاها در بهترین و Stable ترین حالت ممکن در واقع جزء گارد صحیح است اما چون بسیار اهمیت دارد باید آن را جدا از گارد دانست. در واقع بسیاری از مربیان ورزشی این نکته رو متذکر می شوند که قدرت بدن و همچنین قدرت مشت از زمین به پاها و از پاها به کمر و از کمر به مشت انتقال پیدا میکند. پس میشه گفت نحوه صحیح قرار گرفتن پاها بر روی زمین بسیار اهمیت دارد. 

پاها مانند لنگر باید شما رو به زمین بچسبانند و تعادل شما رو حفظ کنند. اما همزمان باید عامل انتقال قدرت به بالا تنه شما هم باشند. پاهای قوی و سریع در ورزشهایی مثل بوکس نیز اهمیت بسیار دارند زیرا عامل انتقال قدرت هستند و شما نمیتوانید این عامل را نادیده بگیرید. مشت زدن در حالت نامتعادل امکان پذیر نمی باشد. میتوانید این را امتحان کنید و روی یک پا بایستید و مشت بزنید تا ببینید قدرت مشت شما چقدر کم میشود.

چگونه مشت های قدرتمند و سنگین بزنیم؟
چگونه مشت های قدرتمند و سنگین بزنیم؟
۳- با بدن ضربه بزنید

یکی از نکات بسیار مهم ، ضربه زدن با بدن است. اگر به باشگاه رفته باشید حتما این اصطلاح رو شنیدید که مربی ها میگویند با بدن ضربه بزنید, این به این معنی است که هنگام مشت زدن با چرخاندن کمر و پای موافق باعث انتقال قدرت مشت به جلو بشیم , میتوانید خودتان امتحان کنید. یک بار بدون هیچگونه حرکت بدن مشت بزنید و دفعه دیگر با استفاده از حرکت بدن . 

خودتان تفاوت را متوجه میشوید, ضربه باید در ذهن یک ورزشکار جا بیفتد و با تمام اصول و تکنیک زده شود تا بتواند تاثیر خود را نشان دهد.

 در مشت زدن نیز دقیقا همینطور است در ابتدای کار ، مشت زدن یکی از آسانترین کارها به نظر میرسد و افراد عادی فکر میکنند تا اگر فقط دست خودتان را باز کنید مشت زده اید اما وقتی کمی تمرین میکنند و فرق مشت زدن خود با یک بوکسور حرفه ای را مشاهده می کنند متوجه می شوند که کار به این آسانی ها هم نیست. 

با بدن ضربه زدن در واقع همان رعایت اصول مشت زنی می باشد که از مهمترین عوامل برای افزایش قدرت می باشد.

چگونه مشت های قدرتمند و سنگین بزنیم؟
چگونه مشت های قدرتمند و سنگین بزنیم؟
۴- تنفس صحیح

از عوامل دیگر در قدرت مشت نحوه دم و بازدم صحیح است, مخصوصا بازدم یا خارج کردن نفس که از انقباض عضلات قبل از برخورد جلوگیری میکند. اگر با این کار مشکل دارید یا نمیتوانید به درستی انجام دهید پیشنهاد میکنیم که نفس را همراه با صدایی از دهانتان خارج کنید. 

در ورزشهای رزمی این کار بسیار رایج است. رزمی کاران به طور مکرر آوایی را می گویند تا مطمئن شوند عمل خارج کردن نفس به درستی انجام می شود.

 اگر تنفس در ورزشکار به درستی انجام نشود ، در حین مشت زدن عضلات دست به دلیل اینکه اکسیژن مناسب به آنها نمی رسد منقبض می شوند و کارایی این عضلات کاهش می یابند و شما نمی توانید از حداکثر توان خود استفاده کنید. 

همچنین به خسته شدن ورزشکار نیز منجر می شود که باعث به نفس افتادن وی می شود و قطعا مشت های بعدی او ضعیف تر خواهد بود.

| نوشته
چگونه مشت های قدرتمند و سنگین بزنیم؟
از 1 تا 5 امتیاز دهید!
(آراء: 41 میانگین: 4.1)
این صفحه را برای دیگران بفرست :

دیدگاهتان را ثبت کنید!

guest
1 پیام
بازخورد داخلی
نمایش همه ی دیدگاه ها

تغییر زبان فوروارییرز

دسته بندی کلی