همه چیز درباره ولادیمیر کلیچکو

بیوگرافی کامل ولادیمیر کلیچکو برادر کوچک ویتالی کلیچکو – بیوگرافی کامل قهرمان اوکراینی بوکس جهان

ولادیمیر کلیچکو

Wladimir Klitschko

فهرست مطالب

ولادیمیر کلیچکو ، نه ضربات قدرتمندی همچون مایک تایسون داشت، نه سرعت محمدعلی کلی. اتفاقا برعکس بیشتر بوکسورها بود که از خانواده های سطح پایین می آیند و تحصیلات بالایی ندارند,ولادیمیر اینگونه نبود, خانواده ولادیمیر وضع مالی مناسبی داشتند, 

او پس از اینکه دکترای ورزش و فلسفه اش را گرفت، ثابت کرد او سلاح پنهانی دارد: ضریب هوشی بالا؛ هوشی که در 69 مسابقه بوکس حرفه 65 برد برایش آورد و تنها چهار بار شکست خورد تا در اوکراین صدایش کنند: “دکتر چکش آهنین”

المپیک پلی برای  ورود به بوکس حرفه ای

اولین حضور ولادیمیر کلیچکو در المپیک، برای کاروان اوکراین یک مدال طلا دربر دارد. بزرگ ترین پیروزی یک بوکسور آماتور در بیست سالگی. کلیچکو بعد از این مدال طلا، ورودش به دنیای حرفه ای بوکس را اعلام کرد و بعد از بازگشت به اوکراین، نماینده افتخاری رییس جمهور اوکراین در وزارت ورزش شد.

ولادیمیر کلیچکو
فعالیت ورزشی

ولادیمیر کلیچکو قهرمان سابق حرفه ای سنگین وزن جهان در ارگان های WBA ,WBO,IBF,IBO است. وی در مبارزه باتایسون فیوری انگلستانی در هفتم آذر 1394 با شکست در 12 راند در امتیازات بعد از دوازده راند تمامی افتخاراتش را به وی داد تا بعد از یازده سال شکست ناپذیری نتواند برای نوزدهمین بار از عناوین خود دفاع کند.

کلیچکو در بازیهای المپیک تابستانی سال ۱۹۹۶ در آتلانتا موفق به کسب مدال طلای بوکس رده فوق سنگین وزن شد برادر بزرگتر وی ویتالی کلیچکو، قهرمان سابق دسته سنگین وزن در ارگان WBCبود

ولادیمیر کلیچکو
کمک های بشر دوستانه 

ولادیمیر از طرف یونسکو به درجه “قهرمان کودکان” رسید. ولادیمیر طرح آموزشی بیست و پنج میلیون  دلاری ای را در رابطه با ارتقای فضای آموزشی و ورزشی برای کودکان یونیسف انجام داد. طرحی که تمام هزینه هایش را از جیب خودش داد و به شوخی گفته بود؛

 “برای این که 100 هزار کودک در آفریقا صاحب امکانات ورزشی شوند، لازم بود که صورت «راب کلیگان» را از روی رینگ بوکس خرد کنم و جایزه بیست و پنج میلیون دلاری اش را به این کار اختصاص بدهم.”

ولادیمیر کلیچکو
ولادیمیر کلیچکو و برادر بزرگتر او
روند قهرمانی کلیچکو

ولادیمیر کلیچکو در آوریل سال ۲۰۰۶ با شکست کریس برد (Chris Byrd) موفق به دریافت کمربندهای قهرمانی IBF و IBO شد. وی در فوریه سال ۲۰۰۸ با شکست قهرمان روسی WBO، سلطان ابراهیمف (Sultan Ibragimov)، در ورزشگاه مدیسن اسکوئر گاردن تعداد کمربندهای جهانی خود را به عدد سه رساند. در ژوئیه سال ۲۰۱۱ با غلبه بر دیوید هی (David Haye) کمربند ارزشمند WBA را نیز به تالار افتخارات خود اضافه کرد.

پایان امپراطوری ولادیمیر کلیچکو
ولادیمیر کلیچکو

90 هزار نفر به ورزشگاه ویمبلی انگلستان آمده بودند تا از نزدیک شاهد آخرین مسابقه اسطوره بوکس دنیا باشند. دلادیمیر کلیچکو برابر «آنتونی جاشوا» بوکسور بیست و هفت ساله انگلیسی چند بار کلیچکو را روی زمین انداخت و در نهایت ولادیمیر راند هفتم برای آخرین بار روی رینگ به زمین افتاد و دیگر بلندنشد. 

این پایان بزرگ ترین بوکسور هزاره جدید دنیا بود. شکست برای مقابل چشم هایی که به محض زمین خوردن کلیچکو، جاشوا را از تشویق کردند.

رکورد بوکس ولادیمیر کلیچکو:  5باخت-64برد(53ناک اوت) از 69 بازی

این صفحه توسط  4warriors.ir بروزرسانی می شود.

از 1 تا 5 امتیاز دهید!
(آراء: 0 میانگین: 0)
این صفحه را برای دیگران بفرست :

دیدگاهتان را ثبت کنید!

guest
0 پیام
بازخورد داخلی
نمایش همه ی دیدگاه ها

تغییر زبان فوروارییرز

دسته بندی کلی