دعوای دو قهرمان; زارع ضربه زد ، قاسمپور کاری نکرد

اقدام امیرحسین زارع در اردوی تیم ملی کشتی آزاد که منجر به اخراج او شد- دعوای امیرحسین زارع و کامران قاسمپور |  15 فروردین ماه 1402

داستان دعوای امیرحسین زارع و کامران قاسمپور

داستان دعوای امیرحسین زارع و کامران قاسمپور

به گزارش فوروارییرز ،بلافاصله بعد از پایان تعطیلات نوروز، کشتی با خبری حاشیه‌ای کارش را در روز چهاردهم فروردین آغاز کرد. اتفاقی که مربوط به اردوی یکشنبه (13 فروردین) بود و اخراج «امیرحسین زارع» خیلی زود بازتاب پیدا کرد؛ کشتی‌گیری که از رده سنی نوجوانان، «غلامرضا محمدی» بر سیمای او قهرمانی المپیک و جهان را دیده بود.

در حین تمرین بسکتبال، بدون هیچ پیش‌زمینه قبلی و اینکه از روزهای گذشته بین امیرحسین زارع و «کامران قاسم‌پور» کشمکش و ناراحتی‌ باشد، قهرمان وزن 92 کیلوگرم جهان روی زارع خطا کرد؛

خطایی ورزشی که موجب عصبانیت زارع شده و قاسم‌پور را هُل می‌دهد و می‌گوید «این چه وضع بازی کردن است» (برخی رسانه ها نیز میگویند زارع به سر و سینه قاسمپور ضربه زد.)

با وجود اظهار پشیمانی زارع دقایقی بعد از این برخورد، «پژمان درستکار» او را از اردو اخراج می‌کند. زارع به خانه رفته و حالا این احتمال مطرح است که او حتی حضور در چرخه امسال را از دست بدهد. البته که چنین مواردی در اردوهای تیم‌های ملی مختلف و کشتی مسبوق به سابقه است.

 سال گذشته هم «امیرمحمد یزدانی» و «مجتبی گلیج» در پی کدورتی که بین آنها در حین تمرین ایجاد شد برای مدتی از اردو اخراج شده و حتی گفته می‌شد حضور در چرخه 2022 را از دست خواهند داد که موضوع با وساطت مدیرکل وقت اداره کل ورزش مازندران (حسن رنگرز) خاتمه پیدا کرد.

یک خطای ورزشی، کشتی‌گیر سنگین‌وزن تیم ملی را در آن لحظه عصبانی کرد و منجر به واکنش او شد اما با این وجود فدراسیون به راحتی از این ماجرا عبور نخواهد کرد. ضمن اینکه این بار شرایط فرق می‌کند و خبر درگیری یزدانی و گلیج در آن مقطع رسانه‌ای نشد اما امروز رسانه‌ها اخراج زارع از اردو را منتشر کردند.

زارع قطعاً اردوی جاری که به مسابقات قهرمانی آسیا منتهی خواهد شد را از دست داده و حالا باید منتظر تصمیم فدراسیون کشتی در خصوص حضورش در جام تختی باشد.

کشتی‌گیر مازندرانی به واسطه کسب نشان برنز جهان در سال 2022، از شرکت در مسابقات کشوری معاف بود و با نظر کادر فنی تیم ملی در تورنمنت رنکینگ‌دار کرواسی شرکت کرده و مدال طلا گرفت.

او باید کار خود را در چرخه با جام تختی شروع کند و حالا باید منتظر تصمیم فدراسیون کشتی باشد و اگر مجوز حضور در این رقابت‌ها را نگیرد، عملاً بعد از سه دوره متوالی ملی‌پوش شدن در بازی‌های المپیک 2020 توکیو، مسابقات جهانی 2021 اسلو و 2022 بلگراد که منجر به کسب نشان برنز المپیک و یک طلا و یک برنز جهان شد، حضور در تیم ملی را از سال 2023 از دست خواهد داد.

«علیرضا دبیر» در این سه سال و خرده‌ای که ریاست فدراسیون کشتی را برعهده داشته، نسبت به بی‌انضباطی و تخلفات شدیدترین واکنش‌ها را نشان داده و تخلف اردویی و ایجاد حاشیه در مسابقات، اخراج و محرومیت را برای کشتی‌گیران به دنبال داشته است.

بی‌شک حذف از چرخه، تاوان بزرگ و سنگینی برای زارع خواهد بود و این فدراسیون کشتی و کادر فنی تیم ملی آزاد هستند که با توجه به شرایط اردو و رفتار اردویی کشتی‌گیران در مورد آینده تصمیم‌گیری می‌کنند.

| همچنین مشاهده کنید: اخبار کشتی – آخرین اخبار کشتی

از 1 تا 5 امتیاز دهید!
(آراء: 11 میانگین: 4.1)
این صفحه را برای دیگران بفرست :

دیدگاهتان را ثبت کنید!

guest
1 پیام
بازخورد داخلی
نمایش همه ی دیدگاه ها

تغییر زبان فوروارییرز

دسته بندی کلی