بیوگرافی تایسون فیوری -Tyson Fury

همه چیز درباره تایسون فیوری بوکسور بریتانیایی دسته سنگین وزن جهان – قهرمان سنگین وزن بوکس جهان

تایسون فیوری

Tyson Fury

نام: تایسون فیوری

بوکسور اهل بریتانیا زاده (12 اوت 1988)

به انگلیسی:tyson fury

لقب:جیسپی کینگ-(GYSPY KING)

فهرست مطالب

تایسون فیوری, قهرمان سنگین وزن بوکس جهان است , زندگی او همچون داستانی تاثیر گذار و منحصر به فرد است که می تواند برای هر کسی جذاب باشد.

در سال ۲۰۱۵ پس از پیروزی بر ولادیمیر کلیچکو صاحب سه کمربند «WBO»، «WBA» و «IBF» شد اما اعلام کرد به دلایل پزشکی قادر به دفاع از عنوان خود نیست. او برای بهبود افسردگی‌اش از کوکائین استفاده می‌کرده‌ است

فدراسیون بوکس بریتانیا مجوز تایسون فیوری را در اکتبر سال ۲۰۱۶ تا به دلیل تحقیق مربوط به دوپینگ و دیگر مسایل پزشکی تعلیق کرد

او خودش را جیپسی کینگ معرفی و به اصالت ایرلندی خود افتخار می‌کند. پدرش جان فیوری در دهه ۸۰ بوکسور بود. برادرزاده او اندی لی قهرمان سابق بوکس و خواهرزاده دیگر او نیز قهرمان فعلی سنگین وزن بریتانیاست. 

او ۳ ماه زودتر به دنیا آمد و در خطر مرگ قرار داشت. او در هنگام تولد نزدیک ۵۰۰ گرم وزن داشت. پدرش به خاطر مایک تایسون، اسم تایسون را برای او انتخاب کرد

فعالیت ورزشی تایسون فیوری
تایسون فیوری

او در ۳۵ مبارزه بوکس آماتور برای ایرلند و انگلیس به روی رینگ رفت. او در سال ۲۰۰۸ وقتی ۲۰ سال سن داشت روی به بوکس حرفه‌ای آورد و تاکنون بدون شکست بوده است.

پیروزی او در مقابل ولادیمیر کلیچکو بردی تاریخی در تاریخ بوکس بریتانیاست  او همچنین بزرگانی چون کوین جانسون، درک چیسورا را شکست داده است تایسون فیوری کسی بود که به یک دهه قهرمانی ولادمیر کلیچکو پایان داد و این بازی سکویه پرتابی برای تایسون فیوری بود

بعد از این قهرمانی‌ها او با مشکلات شخصی و سلامتی روبرو بود که از جمله درباره دوپینگ، پرونده او به جریان افتاد. فدراسیون بوکس بریتانیا مجوز تایسون فیوری را در اکتبر سال ۲۰۱۶ به دلیل تحقیق مربوط به دوپینگ و دیگر مسائل پزشکی تعلیق کرد

دوران تاریک زندگی تایسون فیوری
تایسون فیوری

ت.فیوری در سال ۲۰۱۶ دچار حس و حالی شد که به گفته خودش به اندازه رنگ کفشش سیاه بود. او با فراری خود با سرعت ۲۶۰ کیلومتر در ساعت راند و قصدش این بود که از بالای پل منچستر خود را به پایین بیندازد. او در کتابش می‌نویسد: “موتور فراری می‌غرید. این آخرین صدایی بود که می‌شنیدم. در عرض چند ثانیه مغزم از تمام صداها خالی شد.

ناگهان یک صدا شنیدم که در ذهنم می‌گفت: بس است! به فکر بچه‌هایت باش. من هم از پل عبور کردم.” کمتر از یک سال بعد بود که او تصمیم گرفت زندگی‌اش را تغییر دهد. او از زمانی که به افسردگی‌اش غلبه کرده، توانسته به شخصیت غیرواقعی که از خودش ساخته بود غلبه کند و حالا دیگر علاقه زیادی به کسب شهرت ندارد.

او   در کتابش نوشته: “راستش را بگویم، تنها بخشی از زندگی قهرمانی که از آن لذت می‌برم رفتن به باشگاه بدنسازی است. این من را شاد می‌کند. هر کار دیگری که انجام می‌دهم را از سر اجبار انجام می‌دهم.”

زندگی شخصی تایسون فیوری
تایسون فیوری

خانواده  ت.فیوری در لنکس زندگی می‌کنند او سه پسر و دو دختر دارد. فیوری تقریباً نیمی از سال در سفر است و می‌گوید زمانی که به خانه برمی‌گردد، پدر نمونه‌ای است که پوشک بچه‌هایش را هم عوض می‌کند.

او می‌گوید: “من شب‌ها بیدار می‌شوم و به کودکانم غذا می‌دهم، پوشک‌شان را عوض می‌کنم، آنها را بیدار  و آماده‌شان می‌کنم که به مدرسه بروند. من این کارها را هر روز انجام می‌دهم.”

زمانی گفته می‌شد او به همسرش خیانت کرده است. او حالا می‌گوید: “پس از ۱۱ سال زندگی مشترک با همسرم و تمام دردسرهایی که برایش ساخته‌‌ام، دیگر نمی‌خواهم کار بدی انجام دهم.”

مبارزه در برابر دیانتی وایلدر 
تایسون فیوری

مبارزه میان ت.فیوری و دیانتی وایلدر به معنای واقعی یک سوپر فایت محسوب میشد, دو بوکسور که تا بحال طعم شکست را نچشیده بودن و رقبای خود را یکی پس از دیگری ضربه فنی میکردند میبایستی در مقابل یکدیگر قرار بگیرند ,

دیانتی وایلدر که تا قبل از مبارزه با تایسون فیوری 42برد از 42 مبارزه در کارنامه خود داشت که در 41 مبارزه حریفان خود را ناک اوت کرده بود, که همین کارنامه او را به مبارزی بشدت وحشتناک تبدیل کرده بود.

با این حال دو مبارزه در اواخر سال 2019 بمصاف یکدیگر رفتند,دو مبارز 12 راند پایاپای  به مبارزه پرداختند و هردو نمایشی زیبای از خود بجای گذاشتند در نتیجه پس از 12 راند مبارزه با رای متحد داوران مبارزه مساوی اعلام شد و دست هر دو بوکسور بالا رفت.

هر دو مبارز همچنان عنوان شکست ناپذیر را یدک میکشیدند, از روز روشن تر بود که مبارزه ی دیگری شکل خواهد گرفت و چنین شد, تایسون فیوری و دیانتی وایلدر در سال 2020 دوباره در مقابل  یکدیگر قرار گرفتند

 اما این بار همانند مبارزه ی اول نبود و ت.فیوری با قدرت وایلدر را در راند هشتم ناک اوت کرد و صاحب کمر بند«WBC»  شد.

دیانتی وایلدر پس از  شکست در مقابل تایسون فیوری در پیج اینستاگرام خود اظهار کرد که لباس ورود او بسیار سنگین بوده و همین موضوع باعث ضعف و در نهایت شکست او شد,

 او طبیعا بدنبال مبارزه ای دیگر در برابر فیوری است با این حال فیوری اظهار کرده که بدنبال مبارزه با ستاره جوان بریتانیا آنتونی جاشوا است .

•جدید: برای مشاهده سومین مبارزه تایسون فیوری و دیانتی وایلدر کلیک کنید

| نوشته
| نوشته

رکورد بوکس تایسون فیوری:  0باخت-1 مساوی-31برد(22ناک اوت) از 32 بازی

این صفحه توسط 4warriors.ir بروزرسانی میشود.

جیسپی کینگ-(GYSPY KING)

از 1 تا 5 امتیاز دهید!
(آراء: 8 میانگین: 3.4)
این صفحه را برای دیگران بفرست :

دیدگاهتان را ثبت کنید!

guest
0 پیام
بازخورد داخلی
نمایش همه ی دیدگاه ها

تغییر زبان فوروارییرز

دسته بندی کلی