افزایش سرعت مشت زنی با چند روش تضمینی

چگونه سرعت مشت زنی خود را بالا ببریم؟ – 6 روش موثر در بالا بردن سرعت مشت زنی

افزایش سرعت مشت زنی

چگونه ضربات مشت دقیق تر و سریعتری بزنیم؟

مشت زدن سریع در اثر تمرین زیاد حاصل میشود و باعث میشود تا عکس العمل شما در ارتباط مغز با دست شما سریعتر شود و هرچقدر که تمرین شما بیشتر باشد سرعت مشت شما نیز سریعتر میشود اما باید توجه داشته باشید که این تمرین صحیح است که باعث افزایش سرعت میشود . شما باید بدانید که چه تمریناتی به شما کمک میکند و روش درست انجام دادن آنها چیست. 

فهرست مطالب

| نوشته
افزایش سرعت مشت زنی با 6 تمرین

به غیر از تمریناتی که در ادامه در مورد آنها توضیح خواهیم داد ، باید توجه داشت که رزمی کاران نباید مانند بدنسازها وزنه های سنگین بزنند زیرا هم باعث حجم اضافه در بازو و بدن آنها میشود و هم باعث کاهش چابکی دست ها میشود که سرعت مشت زدن را می کاهد. پس اگر احتیاج به وزنه زدن دارید حتما توجه کنید که وزنه های سبک تر با سرعت بیشتر و تعداد بیشتر را در برنامه خود قرار دهید.

اینکه به عنوان یک مبارز بتوانید از حریفتان سریعتر مشت بزنید یک برگ برنده اساسی برای شما است. پس تمرین کردن برای افزایش سرعت مشت زنی یکی از تمرینات مهم برای هر مبارزی است. پس اگر شما هم تمایل دارید که مشت های سریعتری داشته باشید این ۵ روش را امتحان کنید :

۱- گلابی زدن ( speed ball )

کیسه های کوچکی که به سقف آویزان میشوند و به اسم توپ سرعتی ( speed ball ) شناخته شده هستند و در ایران به گلابی معروف هستند یکی از وسایلی است که باعث افزایش چشمگیر سرعت دستان شما میشود. این وسیله در دو مدل یک طرفه که فقط یک طرف آن به سقف آویزان میشود و طرف دیگر آن آزاد است و مدل دیگر آن دو طرفه است که یک طرف آن به سقف و طرف دیگر به زمین متصل است .

 شما میتوانید از هر کدام که تمایل داشتید استفاده کنید اما هر دوی آنها باعث افزایش قدرت تمرکز و سرعت ضربات شما میشود و این دقیقا همان چیزی است که شما احتیاج دارید. ضربه دقیق و سریع در کسری از ثانیه که با استفاده از گلابی شما میتوانید به این توانایی برسید. سعی کنید آن موقعی که دیگر دستانتان توان حرکت ندارند ۲ یا ۳ ست گلابی بزنید و محدودیت های خودتون رو جابجا کنید. 

درست همانجایی که دستانتان خسته میشود و نمی توانید مشت بزنید باید تمریناتتان رو بیشتر کنید تا توانایی شما نیز افزایش پیدا کند. دقت داشته باشید که حتما با دقت و حوصله ضربه بزنید و فقط مشت پرت نکنید چون قسمتی از کار که مکمل سرعت مشت های شما میشود ، دقت است.

افزایش سرعت مشت زنی
افزایش سرعت مشت زنی با 6 تمرین
2-شادو زدن ( سایه زنی )

شادو زدن یعنی شما مبارزی خیالی را جلوی خودتون به عنوان سایه در نظر بگیرید و سعی کنید که با ذهنتان ضربه های حریف را جاخالی بدهید و به او ضربه بزنید. چون دست شما با کیسه یا جسم دیگه ای برخورد نداره باعث افزایش سرعت دستان شما میشود و به همین دلیل ذهن شما برای این کار آماده تر میشود.

 توجه داشته باشید که هنگام شادو زدن از ضربه های مختلف و ترکیبی استفاده کنید و یک ضربه نزنید. سعی کنید حتما بعد از هر ضربه ترکیبی ، ضربه حریف فرضی خودتون رو نیز جاخالی بدهید تا این کار در هنگام مبارزه نیز در ذهن شما جا بیفتد. همچنین شادو زدن باعث می شود که عضلات شما نیز آمادگی لازم برای ضربه های سریعتر را پیدا کند و نتیجه بهتری بگیرید. سعی کنید شادو زدن را در راندهای ۲ یا ۳ دقیقه بزنید و

 بین هر راند کمی استراحت کنید و دوباره راند بعدی را شروع کنید. سعی کنید به مرور زمان تعداد راندها را بالا ببرید و توان بدنی تان را افزایش دهید. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که ضربه ها هنگام شادو زدن باید به اندازه کافی سریع باشند. مزیت دیگه شادو زدن تمرین تنفس است که باعث میشه تنفس منظم تری پیدا کنید و نفستان خیلی زود نگیرد.

افزایش سرعت مشت زنی
افزایش سرعت مشت زنی با 6 تمرین
۳- تکنیک های تنفس

بر روی تکنیک های تنفس هنگام ضربه زدن تمرکز کنید و سعی کنید که مهارت خودتون رو در این کار افزایش بدهید. عضلات سرشانه را هنگام مشت زدن زیاد منقبض نکنید چون این کار باعث میشه نتونید راحت نفس بکشید. سعی کنید تنفس سریع داشته باشید تا اکسیژن کافی هنگام مبارزه به بدن شما برسد. این کار باعث میشود اکسیژن بیشتری از طریق خون به عضلات مختلف برسد و عضلات دست شما عملکرد بهتری خواهند داشت.

افزایش سرعت مشت زنی
افزایش سرعت مشت زنی با 6 تمرین
۴- استفاده از ضربات ترکیبی

 به طور مشخص تمرین کردن ضربات سبکتر و سریعتر باعث میشود که مغز شما نیز سریعتر فکر کند و این پایه عملکرد سریع است. در ابتدا سعی کنید یک راند ۱۵-۲۰ ثانیه ای با نهایت سرعتی که میتونید ضربات مستقیم به کیسه بزنید. بعد سعی کنید ضربات را پیچیده تر کنید و در آخر به ضرباتی برسید که در رینگ از ترکیب آنها استفاده میکنید. 

توجه داشته باشید که ضربات را بسیار سبک و سریع بزنید چون قصد شما از انجام این کار تنها افزایش سرعت دست هایتان است. حالا همین تمرین را با یک نفر انجام دهید. سعی کنید تنها ضربات خود را به حریف بزنید . این کار را سریع و سبک انجام دهید. قصد شما ناک اوت کردن حریف نیست فقط سعی کنید که ضربات خود را به سرانجام برسانید.

افزایش سرعت مشت زنی
افزایش سرعت مشت زنی با 6 تمرین
۵- سرعت در حرکت پاها

تمرینات پرشی و جهشی کمک به سزایی میکنند تا حرکات پای شما سریعتر شود. اگر رقص پای خوبی داشته باشید و این کار را با سرعت انجام دهید شک نکنید که ضربات شما نیز به حریف سریعتر برخورد میکند. نرمش هایی که همراه با پرش و جهش هستند میتوانند به سرعت حرکات پای شما کمک کنند. همچنین یکی از بهترین تمرینات طناب زدن هست که باعث تقویت عضلات ران و پشت پا میشود که در سرعت حرکات پای شما تاثیر بسزایی خواهد گذاشت.

افزایش سرعت مشت زنی
افزایش سرعت مشت زنی با 6 تمرین
6- استفاده از تمام بدن برای وارد کردن ضربه

گارد خود را حفظ کنید, آماده و هوشیار باشید, و در هنگام ضربه زدن از تمام بدن خود استفاده کنید ,نیرویی که از پاها وارد دستانتان میشود قدرت ضربات شما و سرعت آن را به مقدار قابل توجهی افزایش میدهد این کار علاوه بر افزایش سرعت مشت زنی شما باعث بهبود انعطاف پذیری و چابکی شما می شود, حال به تصاویر زیر توجه کنید:

افزایش سرعت مشت زنی
افزایش سرعت مشت زنی با 6 تمرین
افزایش سرعت مشت زنی
افزایش سرعت مشت زنی با 6 تمرین
| نوشته
افزایش سرعت مشت زنی با 6 تمرین

امیدواریم این مطالب برای شما مفید بوده باشه و باعث ارتقای شما شود.

از 1 تا 5 امتیاز دهید!
(آراء: 32 میانگین: 4.2)
این صفحه را برای دیگران بفرست :

دیدگاهتان را ثبت کنید!

guest
4 پیام
بازخورد داخلی
نمایش همه ی دیدگاه ها

تغییر زبان فوروارییرز

دسته بندی کلی